heinenkarin.reismee.nl

ey paul, gooit die turbo dr in, verrekte mongol

In mongolie is turbo eigenlijk helemaal niet mogelijk. In de hoofdstad wil men je dolgraag plat rijden, nog platter dan in china, maar eenmaal 10 km de stad uit kan het echt genieten beginnen. ingredienten: twee 4wheel drives, 10 enthousiaste nederlanders (een stelletje, moeder en dochter, drie dames van rond de 60(die als jonge honden wel 20 leken), en wij), 2 mongoolse chauffeurs alias automonteurs, een een jonge mongoolse gids die prima engels kon. Doel: rondcrossen in het groenere deel van mongolie Herberg: in tentenkampen Omgeving; te mooi om waar te zijn Wat kom je onderweg hier in tegen... Al snel houdt de weg op na de stad, en gaat de wereld over op zandsporen. Hier kun je klaarblijkelijk prima met 60 km/h overheen crossen, TENZIJ : -er een van de duizenden kuilen ineens zijn -de weg te steil de berg overgaat, en je dus terug naar versnelling 1 moet -je door de rivieren moet oversteken -je accu leeg is -je jezelf vastrijdt in de blub en twee busjes je eruit moeten trekken -je auto ineens een dubieus geluid maakt dat verergert bij hogere snelheden Dan slaap je dus in ronde tenten (gers) wat opzich super relaxt is. Alleen aangezien het snachts aanzienlijk vriest is het zaak je vuur in de tent aan te houden, wat ons precies 1 keer gelukt is haha. Wij zouden echt slecht functioneren als holbewonders. De darkest hours before the dawn waren dus behoorlijk fris in ons tentje. Wat iedereen natuurlijk toch wil weten, ja inderdaad ze vreten hier overal yak en schaap. En das best goed te doen, maar na een week yakmelk( waar je straalbezopen van wordt), yakyoghurt,yakkaas,bapao met yak, yaksoep enz enz ben je er wel klaar mee. Dus hebben we heerlijk gisteren een vette pizza gepakt, zit er ook yakkaas op, yak (kak). Net een serieuze wassessie gehouden van zowel mensch als kledij om de dubieus circelende lucht rondom ons te verwijderen, waarvan de hotelhousekeeping een infarct op gaat doen, aangezien we alle bedden hebben verschoven, de gordijnen van de rails hebben gehaald en hier onze kleren hiervoor in de plaats hebben gehangen. Conclusie; het land is echt amazing. We hebben een week rondgecrosst en denk ik 0,1% procent van het dunbevolkste land ter wereld gezien. Wij als stadse mensen zouden zeker doodgaan hier in de winter op het platteland, die nomaden zijn helemaal gek. Morgen duiken we voor 4 dagen de trein in, dus zijn we weer van de radar dus geen stress fam van overbeek.

Angelique

Yak, bah! Maar wat een heerlijke herinneringen maak je zo! En breng je ook weer bij anderen teweeg... Met een glimlach om de mond geniet ik van jullie verhaal. Hoop dat jullie ook nog even genieten. Ineens naar Moskou? En dan daar nog even blijven? Geniet, geniet, geniet!

Teun en Mies

Vette shit daar in Mongolie!!

Nou zijn jullie natuurlijk wel wat autopech gewend met vlokkendiesel en zo, dus verbaast ons het niet dat je hier niet echt gestresst van raakt.

Ook leuk die foto's al heb ik op de foto's nog geen Yak gezien. Zal wel komen omdat jullie ze allemaal opgevreten hebben.

Geniet er nog van en veel plezier in de trein!!

Paul

Klinkt goed! Dat jullie (lees: Hein) het vuur laten doven is ongeloveloos; was er geen matras of lampolie op beschikbaar ofzo?

arno en tjallie

Echt geweldig al die indrukken.Moet er iedere om lachen.Hier blijf je nog jaren over praten.Heerlijk, ga zo door groetjes

Richie

Wauw wauw wauw wat een geweldig verhaal weer! Echt leuk om te lezen :) Jullie maken wat mee daar zeg!

Have fun!

Xx lin

Martine & Lex

Hey luitjes,

was gezellig he?! Toptijd en mooie reis. We hopen dat jullie treintrip terug naar Amsterdam goed verloopt en dat Moskou ook bevalt. Goede herinneringen. Knuffel van ons!

groetjes, Martine & Lex
www.lexenmartine.nl